Navigering

7 bästa ringsignalklippare för att göra ringsignaler för iPhone och Android

Vill du ändra ljudet som spelas upp när du får ett samtal, sms, e-post eller andra aviseringar? Hur man klipper musik för din iPhone eller Android-telefon ringsignal? Det här inlägget rekommenderar de sju bästa ringsignaler skärare för att hjälpa dig klippa M4R- och MP3-ringsignaler för din iPhone, iPad eller Android-telefon.

Ringtone Cutter Recensioner

Del 1. Skaffa 5 ringsignalklippare för att skapa ringsignaler på Mac och Windows PC

Du kan välja att klippa ljud och skapa ringsignaler på din dator och sedan överföra dem till din iOS/Android-enhet. Här introducerar vi dig för 3 kända ljudredigerare och verktyg för ringsignalskärare.

Ringsignalskärare med alla funktioner - VCU

Video Converter Ultimate är ett kraftfullt video- och ljudredigeringsverktyg som kan klippa alla ljudfiler och skapa M4R- eller MP3-ringsignaler för din mobiltelefon. Den stöder i hög grad alla ofta använda ljudformat, inklusive MP3, M4A, AAC, AIFF, AC3, ALAC, APE, WAV, WMA, FLAC och mer. Denna ringsignalskärare låter dig fritt klippa musik för ringsignal, lägga till ett segment, kombinera flera ljudklipp, lägga till in- och uttoningseffekter, anpassa ljudspåret, öka volymen och använda en ljudfördröjningseffekt baserat på dina behov.

Video Converter Ultimate

4,000,000 + Nedladdningar

Redigera och klipp av allt ljud på Windows 11/10/8/7 PC och Mac utan kvalitetsförlust.

Stöd för förlustfria och förlustfria ljud, 8K/5K/4K, HD och SD-videor i över 500 format.

Erbjud klipp, sammanfoga, justera ljudeffekter, volym, förbättra kvaliteten och andra funktioner.

Konvertera ljud till MP3 eller M4R ringsignaler för din mobiltelefon.

Efter gratis nedladdning av Video Converter Ultimate på din dator kan du öppna den och klicka Lägg till filer för att importera din musikfil. Sedan kan du klicka på Klipp knappen för att gå in i huvudfönstret för klippning av ringsignaler.

Audio Cut-funktion

Ditt tillagda ljud spelas automatiskt upp i dess inbyggda mediaspelare. För att klippa musik för iPhone- eller Android-telefonens ringsignal kan du helt enkelt dra det vänstra och högra trimningsstyret på förloppsindikatorn. Du kan också lyssna på musiken och ange den specifika starttiden och sluttiden för att skapa en ringsignal. Denna ringsignalskärare erbjuder också Snabb split, Lägg till segment, Splitoch andra redigeringsfunktioner. Det låter dig slå samman flera ljudklipp direkt till ett.

Trimma en MP3-fil

När du har klippt ut ljudet kan du välja ett lämpligt utdataformat från Konvertera alla till. Du bör veta att M4R är det enda ringsignalformatet som kan stödjas av iOS-enheter. Om du vill klippa musik för en iPhone-ringsignal, se till att du matar ut den i M4R-format. Som Android-användare kan du välja att göra MP3-ringsignaler till din telefon.

Konvertera till M4r för iPhone ringsignal

Officiell MP3-klippare och ringsignaltillverkare för Mac, iPhone och iPad - iMovie

iMovie är standardvideo- och ljudredigeraren för Apple-produkter som Mac, iPhone och iPad. Den har många grundläggande redigeringsfunktioner, inklusive klippa, dela, beskära, rotera, justera hastighet, anpassad volym och mer. Det kan fungera som en gratis ringsignalskärare för macOS- och iOS-enheter. Det är förinstallerat på vilken Mac som helst. Du kan också installera den gratis på din iPhone och iPad från App Store.

Trimma MPp3 i Imovie Media Window

iMovie stöder många vanliga ljudformat som M4A, MP3, WAV, BWF, CAF och AIFF. Du kan öppna iMovie, skapa ett nytt projekt och sedan lägga till din ljudfil i den. Efter det kan du använda den Delat klipp funktion för att klippa musik för ringsignaler. När du skapar en ringsignal kan du klicka på Dela knappen i det övre högra hörnet och välj sedan Fil att spara den.

Imovie Split Clip

123APPS Audio Cutter

123APPS Audio Cutter är en gratis ringsignalklippare online som kan hjälpa dig att trimma alla ljudfiler och skapa ringsignaler för din iPhone eller Android-telefon. Den stöder över 300 olika format, inklusive MP3, AAC, M4A, ALAC, FLAC och andra. Dessutom låter det dig extrahera ett ljudspår från din video och sedan exportera det som en ringsignal.

123 appar Audio Cutter

Du kan använda den här gratis mp3-klipparen och ringsignalstillverkaren i vilken webbläsare som helst som Chrome, Edge, IE, Firefox och Safari. Förutom musikfilerna på din enhet kan du också klippa ljud från Dropbox och Google Drive. Dessutom kan du direkt skapa en ringsignal från onlineljud via dess URL. Som en komplett online-ringsignaltillverkare låter 123APPS dig justera ljuduppspelningshastigheten, anpassade equalizeralternativ, öka volymen och mer. Den kan exportera ditt redigerade ljud i M4R, MP3 eller annat format du behöver som ringsignal.

Redigera Trim Audio Online Gratis 123apps

Ringer Gratis Ringsignal Maker

Ringer är en specialdesignad ringsignalskärare online som kan hjälpa dig att skapa ringsignaler för iPhone, Android-telefoner och andra enheter. Den är kompatibel med AAC-, FLAC-, M4A-, MP3-, OGG-, WAV- och WMA-filer. Du kan öppna en webbläsare, klicka på knappen Ladda upp filer för att lägga till din musik och sedan klippa ut ljudfilen och skapa en ringsignal. Du kan använda M4R för din iPhone-ringsignal och MP3 för en Android-telefon.

Ringer Gratis Ringsignal Maker

Clideo Audio Cutter Online

Clideo är en annan populär video- och ljudredigerare online som innehåller många användbara verktyg, inklusive en ljudskärare, ljudsammanslagning, videoredigerare, videoredigerare, meme maker, bildspelstillverkare och mer. Du kan gå till den officiella Clideo-webbplatsen, klicka på fliken Verktyg och sedan scrolla ner för att hitta verktyget Cut Audio. Nu kan du gå till dess Audio Cutter Online sida för att klippa musik för ringsignaler.

Clideo Audio Cutter Online

Denna online ringsignalskärare låter dig redigera ljud i MP3, OGG, WMA, WAV och andra populära format. Du kan enkelt klippa din musik och skapa en ringsignal genom att dra trimningsfälten eller ange start- och sluttider. Under det här steget kan du lägga till tonade in- och uttoningseffekter för ljud till den utgående ringsignalen. Du kan klicka på Formatera på den nedre skärmen för att välja MP3 eller M4R för din ringsignal.

Klipp Gör Ringtone Online Clideo

Del 2. Appar för MP3 Cutter och Ringtone Maker för iPhone, iPad och Android-telefoner

Om du föredrar att klippa musik direkt och göra ringsignaler på din iOS- eller Android-enhet, kan du använda några ringsignalskärare eller skaparappar i App Store eller Google Play Store. Om du inte vet vilken app du ska välja rekommenderar vi här två populära åt dig.

Appen MP3 Cutter och Ringtone Maker för iOS och Android

MP3 Cutter och Ringtone Maker är en lättanvänd app för ringsignalklippare för iPhone-, iPad- och Android-telefonanvändare. Det gör att du enkelt kan trimma musik, slå samman ljudklipp, mixa musik och exakt klippa ut den bästa delen av en låt och ställa in den som en ringsignal. Den stöder MP3, M4A, AIFF, WAV och andra vanliga ljudformat. Dessutom låter det dig spela in liveljud och sedan klippa det för att skapa en ringsignal. Du kan installera det gratis från App Store och Google Play Store.

App för att skapa MP3-klippare och ringsignaler

Ringtone Slicer FX app för Android-telefon

Ringtone Slicer FX är en populär MP3 Cutter och ringsignal maker app för Android-användare. Det låter dig klippa av alla ljud och skapa dina egna anpassade ringsignaler för ringsignaler, larm och aviseringsljud. Denna gratis ringsignalskärningsapp har en inbyggd filutforskarfunktion som hjälper dig att snabbt bläddra igenom den enda oändliga listan med musik. När du skapar en ringsignal för din telefon kan du lägga till tona in/ut för att skapa jämna melodier, justera volymen och ställa in EQ för att öka bas och diskant.

Ringtone Slicer Fx App

Del 3. Vanliga frågor om MP3/M4R Cutter och Ringtone Maker

Fråga 1. Var kan jag ladda ner ringsignaler direkt till min telefon?

Det finns gott om webbplatser för gratis nedladdning av ringsignaler som erbjuder de senaste och mest populära ringsignalerna för din iPhone och Android-telefon. Du kan gå till några populära webbplatser för nedladdning av ringsignaler som RingtonesFree, TonesMP3 Love Ringtones, Zedge Ringtones, Ringtone123 eller ITUNESMACHINE för att få tillgång till massor av ringsignaler.

Fråga 2. Hur ställer jag in och ändrar ringsignaler på iPhone?

När du vill ändra din ringsignal för ringsignalen, alarmet, meddelandet eller andra aviseringar kan du öppna appen Inställningar och välja alternativet Ljud & Haptics, och sedan hitta alternativet Ringsignal och ändra din iPhone-ringsignal där.

Fråga 3. Är min iPhone-ringsignal en mp3?

Nej. M4R är det enda ljudformat som iPhone kan känna igen som en ringsignal. Alla dina iPhone-ringsignaler är i M4R-format. Du kan inte använda och ställa in en MP3-fil som din iPhone-ringsignal.

Slutsats

Här i det här inlägget kan du få 7 ringsignalskärare för att hjälpa dig att skapa ringsignaler för din iPhone, iPad eller Android-telefon. Om du fortfarande har några frågor om ringsignaltillverkare eller hur man klipper musik för ringsignaler kan du lämna ett meddelande till oss.

Mer läsning